15 juni – Cultural Heritage & City Marketing
The red ‘hop-on hop-off’ buses have arrived in Rotterdam, a telltale sign that the city has become a tourist destination. Rotterdam Partners, responsible for the city’s marketing strategy, have clearly done a great job. But what are the benefits of these growing numbers of tourists for cultural heritage institutions? And do city marketers need art and culture in order to ‘sell’ the city?
On the 15th of June, Night Shift will be dedicated to the relationship between City Marketing and cultural heritage.
Studio VOLLAERSZWART will be talking about their city dressing project in The Hague. To honour the 100th anniversary of De Stijl, they dressed the city in primary colours.
Lucille Austin, Account Manager Cultuur for Amsterdam Marketing will discuss how cultural institutions can play a role in encouraging tourists to look beyond the traditional highlights to easy traffic in the city centre.
Sylvia van Aartsen from Dordrechts Museum will talk about the way the recent blockbuster exhibitions of this museum have impacted the tourism industry of the city of Dordrecht. Sylvia’s talk will be in Dutch.
Join us on 15 June 2017 to talk about marketing and heritage.
The Nieuwe Café will serve a Thursday Bite from 18:30 onwards (you can make a reservation through their website), Night Shift will start at 19:00 hours. Afterwards, there’s an opportunity to meet in the Nieuwe Café and continue the conversation.
Night Shift wordt georganiseerd door vrijwilligers, maar dat betekent niet dat we geen kosten hebben. We moeten bijvoorbeeld onze webhosting betalen en vinden het belangrijk om onze sprekers te bedanken. We geven ze een maaltijd vooraf, een mooi cadeau of een speaker fee en een drankje bij de borrel.Daarom vragen we een bijdrage voor onze bijeenkomsten. Omdat we het voor iedereen toegankelijk willen houden, kun je zelf de hoogte van het bedrag bepalen. Vind je dat lastig? Met een bedrag tussen €5,- en €7,50 help je ons om kostendekkend te zijn.